Spoločnosť nás formuje, vytvára pravidlá, ktoré nasleduje, ktorým sa prispôsobujeme, aby sme boli takpovediac zlučiteľní s davom. Potrebujeme sa začleniť do spoločnosti a byť jej súčasťou. Na druhej strane je dôležité, aby sme vnímali svoje vlastné vlohy, schopnosti, talenty a dary, na ktoré by sme sa mali upriamiť a ktoré by sme mali rozvíjať.
Školský systém sa vyznačuje tým, že vytvoril isté návody a osnovy, na základe sa žiaci a študenti učia, získavajú nové poznatky a napredujú. Čo však, ak niekto nie je dobrý napríklad v matematike? Znamená to, že by jej mal venovať viac času aj keď ho bytostne nezaujíma a nebaví, aby sa vyrovnal spolužiakovi, ktorý je v matematike dobrý? Nie je to celkom tak. Každý žiak a študent by mal napredovať v tom, čo ho baví, čo mu ide jednoducho, ľahko a tým sa spôsob jeho učenia spája s radosťou a nie bezvýhradne s povinnosťou. Deti dostávajú čoraz viac možností, ako prejaviť samých seba nielen počas mimoškolských aktivít, ale aj na výučbe jednotlivých predmetov v školách.
Spoločnosť formuje mladú generáciu novým spôsobom, pripravuje ju do praktického života. Deti sa učia sebapoznávaniu, poznávaniu spolužiakov a vzájomnej interakcii v priateľskej atmosfére. Vzniká množstvo neziskových organizácií a občianskych združení, ktoré spájajú jednotlivcov s podobným zameraním a záujmami. Takýmto spôsobom sa členovia môžu navzájom podporovať a zlepšovať v daných aktivitách, či už ide o prírodné vzdelávanie, športovanie, hranie hier a podobne.
Spoločnosť je okrem školského systému so značnej miery formovaná aj zdravotníckym systémom, ktorý je nastavený. Vedie nás k zlepšovaniu nášho zdravotného stavu, k navodeniu stavu zdravia a k záujmu o zdravý životný štýl, kedy sa cítime vo forme a fit. Do povedomia sa prostredníctvom reklám, katalógov a platených či neplatených prednášok dostávajú možnosti, ako zlepšiť svoje zdravie, či už prostredníctvom výživových doplnkov, cvičení alebo cez iné postupy a metódy.